7 Ekim 2012 Pazar

İŞÇİ PARTİSİ YENİ ÜYE KABUL TÖRENİ

06 Ekim 2012- ANKARA

6 Ekim 2012 Günü İşçi Partisinin Ankara’da yapılacak olan yeni üye kabul törenine gitmek üzere Bodrum ilçe teşkilatından 8’i yeni, 9 üye (eski ilçe teşkilat başkanımız Kadri bey bizi yalnız bırakmadı) 5 ekim akşamı Bodrum garajında toplandık. Yolda Milas’tan ilçe başkanı Gülabi Demir’de bize katıldı. Akşam 20.30’da otobüsle başlayan yolculuğumuz sabah 07.00’da Ankara AŞTİ’de (Ankara Şehirler arası otobüs terminali) sona erdi. Gece çoğumuz heyecandan mıdır nedir pek uyumadık. Sigaracılar ise her duraksamada aşağıya inerek sigaralarını içtiler.

Ankara’daki ilk durağımız sıhhiye semtindeki parti merkezimiz. AŞTİ’nin hemen çıkışında bulunan metrodan aldığımız toplu taşıma biletleri ile önce Kızılay semtine, oradan da Sıhhiye semtine geçtik.

Merkezde bize gösterilen odaya eşyalarımızı bıraktıktan sonra Atamızı ziyaret için Anıtkabir’e gittik. Saygı duruşumuzu yaptık, atamızın eşyalarına baktık, milli mücadeleyi temsil eden dekorların yerleştirildiği salonları gezdik. Gezi sonunda tekrar parti merkezine geçerek kıyafetlerimizi değiştirdik. Parti merkezinin kapısında toparlanırken genel başkan vekili Hasan beye yakalandık. Bize geç kaldığımız ikazını yaptıktan sonra kendi kullandığı araca bizden üç kişiyi, partinin diğer aracına da dört kişiyi alarak törenin yapıldığı Yenimahalle Nazım Hikmet Kültür merkezine bizzat getirdi. Diğer arkadaşlarımızda arkadan taksi ile bize yetiştiler.

Salon neredeyse tamamen dolmuş. Parti bayrakları sallanıyor, arada genç partililer slogan atıyorlar. Duyguları kabartan, insana heyecan veren bir görüntü. Kendimize önce arkalardan sonra aşağıda ama yanlardan bir yer bularak salona yerleştik. Önce genel başkan vekilimiz Hasan Basri Özbey’in sonra gençlik örgüt önderinin konuşmalarını izledik. Sonra da sahneye çıkan genç partilileri, TGB üyelerini alkışladık.

Sahnenin boşaltılmasından sonra partimize yeni katılan ve sahip oldukları sıfatlarla başkalarına örnek olan kişiler sahneye çağrılarak rozetleri başkanımız tarafında takıldı. Bunu takiben bu kişilerin Levent Kırca hariç kısa süren konuşmalarını dinledik. Bu kişiler arasında 68’liler kuşağından ve hiçbir zaman haklı mücadelesinden vaz geçmeyen, "Yeni Parti" başkan yardımcılığı görevinden istifa ederek aramıza katılan yeni ilçe başkanımız Ziya Birol’de vardı. Arkasından diğer yeni üyeler de sahneye çıkarak rozetlerini aldılar.

Tören sonunda tekrar toparlanarak parti merkezine geri döndük. Kıyafetlerimizi değiştirdik, parti lokalinde yemeğimizi yedik, otobüs saati yaklaşınca da yine metro ile AŞTİ’ye geçerek bir eksikle otobüsümüze bindik. Milas’tan aramıza katılan Gülabi bey Ankara’da kaldı.

Otobüs bir gece önce bindiğimiz otobüs. Şoförler aynı, muavin değişmiş. Ancak seyahat bir gece öncesine nazaran hemen hemen hepimiz için deliksiz uyuyarak geçti. Hele Yunus bey Afyon’daki uzun molada bile uyumaya devam etti. Bodrum otogarında Korkmaz ailesi ile vedalaşarak minibüsümüze bindik. Turgutreis’de önce Ziya, Sevil çiftini sonra Şimşekoğlu ailesini evlerine en yakın noktada bırakarak geldiğim son durakta yolculuğu sonlandırdım.
Bu seyahat benim için güzel, heyecan verici, iyi ki işçi partisi üyesiyim, iyi ki bu güzel insanlar ile tanışmışım dedirten bir seyahatti. Ümit ederim, sonraki parti seyahatlerinde daha çok “Yol Arkadaşımla” beraber olur, onlarla daha çok şey paylaşırım.

Coşkun YALÇINALP

Not:Tören video çekimlerini işçi partisi video kayıtlarından izleyebilirsiniz. (bak bağlantılar)